tisdag 1 maj 2012

Svarta Saras krog x2

I helgen var jag och Wolf på Svarta Saras krog. Väldigt trevligt och gemytligt. Nu när jag skulle lägga in bilderna från krogen på bloggen upptäckte jag att bilderna från förra krogen som var i höstas inte var inlagda. Därför blir det Krogbilder från hösten 2011 och nu slutet av april 2012.











Bryggarfar från Oslo var där med sina tunnor fyllda med öl. Inte mycket har ändrats på två år. Bilden till vänster är från 2011 och den till höger är från 2012.

 

Vännerna Mamsell Steen och Joel var på krogen i höstas men hade tyvärr förhinder denna helg. "Och nej; jag petar inte Wolf i näsan fast det ser ut som det.
 Vi satt i en av de mindre rummen förra festen och delade det med ett lite finare sällskap.

Fru Löfgren 2011.         Jag och Wolf











Rökpauserna var sig lika båda Krogkvällrna














Anders vilar sig efter dansen.








Linnea struntade blankt i att hon hade tid för att föda samma dag som krogen. Bäbisen i magen fick vänta medan den blivande mamman roade sig. Inte ville hon dricka något brännvin, fast det ska hjälpa barnet att bli friskt och starkt.
Underhållning med fiolspel, folkvisor och allt efter kvällen led allt snuskigare blev visorna. Vad kan man annat vänta när Marianne har blandat sig i underhållningen.
Skålen för salig syster Sara hölls och alla som kom till krogen möttes av hennes leende på Krogens skylt som Ragnar gjort.
Som vanligt var krogen mycket trevlig och gemytlig. I höstas proppfullt med besökare, den senaste gången lite färre folk men lika trevlig ändå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar