lördag 27 november 2010

Jag har byggt mig en 1700-tals hatt I have made my self a 18th century hat

Jag köpte för ca två månader sedan två stycken likadana hattar för ca 35 kr styck. Tanken var att dissikera dom och bygga en stor 1700-tals hatt av stråremsorna dom var gjorda av. Jag började genast sprätta sönder den ena, det var så tråkigt att jag tröttnade efter två timmar. Nu i helgen fick jag ett infall, sprättade klart och sydde ihop allt i sann AdHd-anda.
Loppishattarna hade en mycket större kulle och mindre brätte samt mycket fula plastblommor som var fastlimmade med pistollim. Tyvärr tog jag ingen bild på någon av dom innan jag sprättade sönder allt.
Jag sparade toppen på en orginalhatt sydde om allt med lintråd och fortsatte att sy ihop de flätade stråremsorna tills jag fick den storlek jag ville ha. Den blev bredbrättad, jag vill ha den så för jag blir lätt sönderbränd av solen. 

I bought for about two months ago, two identical hats SEK 35 each. My notion was to make an entirely new hat out of the material of the two hats. I began to rip apart one of them, it was so boring that I got tired after two hours. This weekend I ripped and sewed it all together in the true spirit of ADHD. The flea market hats had a much bigger hill and small brim and very ugly plastic flowers. Unfortunately I took no pictures at any of them before I ripped everything apart. I saved one part of the top from one of the original hats, sewed the whole hat with linen thread and continued to piece together the strips until I have the size I wanted. I want it wide-brimmed because I’m sunsensitive.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar